20 Kasım 2013 Çarşamba

Zürafa Keki


Birçoğumuz zebra kekin ne olduğunu ve nasıl yapıldığını biliyoruz. Hatta internette araştırdığımda birçok değişik zebra kek gördüm. Yeşil, beyaz ve kakaolu yapılanını bile gördüm. Ancak zebra keki araştırırken karşıma beni benden alan, cezbeden ve aklımı çelen başka bir kekle buluştum, başlıktan da anlaşılacağı üzere zürafa kekinden bahsediyorum. Hemen yapmaya karar verdim. Aslında bu kek şeklinden de anlaşılacağı üzere bir rulo pasta. Tarifini araştırdığımda pek bilgi bulamadım açıkçası. Yazılı olanlarsa insanların kendince bulduğu fikirlerdi. Yani bence tarifi bu şekilde tarzı tariflerdi. O yüzden ben hepsini birleştirerek, kendi rulo pastamın tarifiyle yaptım. Ortaya bir karışım çıkardım. Pek tabi ilk denememde benimki zürafa kekten ziyade iki renkli bir pastayı andırdı. Keki çok az miktarda yaptığım için, kalıbım da çok küçüktü ve beyaz kısımlarını sıkmakta hayli zorlandım. Sıktıktan sonra da kek hamurum yayıldı. Orjinaline pek benzemedi açıkçası. arasına krema ve muz koyunca tadı pek bi güzel oldu. Az yaptığım için hemencecik afiyetle yedik. Bir sonraki denemem de kakolu kısmıyla çizgileri yapmayı düşünüyorum. Kakaolu hamuru daha kıvamlı yapacağım ve yayılmasını bir miktar engelleyebileceğimi düşünüyorum. Eğer ki başarılı olabilirsem aynı başlıkta buluşacağız.
Unutmadan kekin orijinal hali de aşağıda ve benimkine pek benzemediği aşikar :)



2 yorum:

  1. Bence beyaz kısmı şekillendirilen sonra bu 5 dk firinliyo sonra kakaoluyu dokuyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen öyle, ancak benimki tam bir hayalkırıklığı oldu :))

      Sil