18 Kasım 2013 Pazartesi

Rutin tırnak ve el bakımım


Merhabalar, 

Tırnaklarım ve ellerim için öyle on çeşit krem on çeşit losyon kullanmıyorum. Ancak yine de sürekli oje sürmenin zararlarını önlemek için yaptığım birkaç şey var. Ellerim için öncelikle her gün, günün herhangi bir saatinde bir kere krem sürüyorum. Günde on kere sürmüyorum açıkçası, çünkü birşeyi ne kadar çok kullanırsanız cildiniz bu duruma alışıyor ve bir süre sonra eski haline çok daha hızlı dönüyor. Kış aylarında soğuğun da etkisiyle bazen ellerim çatlamasın diye sabah akşam krem kullandığım oluyor çünkü cildim gerçekten kuru ama bununla birlikte yaz aylarında krem sürmeden çıktığım günler de oluyor.
Tırnaklarım için, sadece tırnaklarım için değil kendi sağlığım için özellikle doğal beslenmeye çalışıyorum. Dışarıdan yemek yememeye, abur cuburla günü geçirmemeye dikkat ediyorum. Asitli içecekleri ayda yılda bir tüketiyorum. Tırnaklarımın dışarıdan beslenmesi için ise ellerime arada sırada limon suyu sürüyorum, bazen de azıcık zeytinyağı sürüp ellerim yağı emene kadar bekliyorum. Malum oje sürmeyi çok seviyorum ancak ojelerin ellerimde iki günden fazla kalmasına izin vermiyorum ve haftada en az bir gün tırnaklarıma hiç bir şey sürmüyorum, tırnaklarımın hava almasını sağlıyorum. Manikür olayına gelince tırnaklarımı kestikten sonra mutlaka törpüleyip şekil veriyorum ama manikür olsun diye tırnak kenarlarındaki etleri kesmiyorum veya yukarı doğru ittirmiyorum. Etler kestikçe bu duruma alışıyor ve sürekli kesilmek istiyor. Ben tırnaklarımı ve kenarlarındaki etleri seviyorum.

Benim klasik el ve tırnak bakımım bu şekilde, milyon tane şey yapmıyorum, tırnaklarıma desen yapmak dışında :)  

0 yorum:

Yorum Gönder