27 Kasım 2013 Çarşamba

Avokado Maskesi (1. gün)




Bugüne kadar avokado yemişliğim, tadına bakmışlığım yoktu. Sırf tadını merak ettiğim için bigün alır yerim diyordum. O günü hep erteledim, bi türlü kısmet olmadı almak. Uzun zamandır bizim ordaki markette tanesini 1 liraya satıyorlardı, hep bugün yarın diye diye bugüne kadar geldim. Ta ki bu sabah artık almaya elim gitti. Manavın da tavsiyesiyle biraz yumuşağını aldım ben, dediğine göre makbulü yumuşak olanmış. Daha önce nasıl yenir, neyle yenir falan bilmiyordum, araştırmamıştım da, eve gelir gelmez merakımdan kesip soyuverdim. Hemen tadına baktım ve evdekilere verdim birer küçük parça, ne yalan söyleyeyim kime verdiysem yüzünü buruşturması bir oldu, ekşi veya tatlı değil, garip bir tadı var, üstelikte kaygan bir yapısı var. Kısacası biz sevemedik ilk anda, ama bir şans daha verip üzerine limon sıkmama rağmen yine hoşumuza gitmedi.

Yiyemediğimiz için başka nasıl kullanırım derken, daha önce sanırım televizyonda avokadonun maske olarak da kullanıldığını görmüştüm. Avokado yağının saçlara ve cilde iyi geldiğini, yumuşattığını da internetten okumuştum. O yüzden hemen limonlu avokadoyu çatalla ezip ellerime sürüp beklettim, baktım ki ellerim yumuşacık oldu ve alerjik reaksiyon göstermedi, bu sefer de yüzüme sürüp iyice yedirdim. Bir 15 dakika kadar bekledikten sonra ellerimi ve yüzümü yıkadım. Ellerim ve yüzüm pamuk gibi yumuşacık oldu ki, cildim kurudur. Sabah yaptım ve akşama kadar yüzüm yumuşacık kaldı. Ellerimi sürekli yıkadığım için o kadar kalıcı olmadı maalesef. İlk kez bu maskeyi yaptım ve hemen yazayım dedim. O yüzden sürekli kullanımda sonuçları hakkında şimdilik bir bilgim yok. Maskeyi en az on kere daha yapmayı ve sonuçlarını yazmayı düşünüyorum. Siz de eğer avokadoyu maske olarak kullanıyorsanız, nasıl yaptığınızı ve sonuçlarını söylerseniz çok sevinirim.

0 yorum:

Yorum Gönder