9 Ocak 2014 Perşembe

FOCE (FOça açık CEzaevi) ürünlerini duyan, deneyen var mı?


Foça Cezaevi’nin kendi bünyesinde üretim yaptığını ve bu ürünleri sattığını, İzmir’de yaşayan arkadaşlar belki bilirler. Üretim ve satış kısmında foça cezaevi mahkumları çalışıyor. Yani her aşamasında hem cezaevine hem de orada çalışan mahkumlara maddi manevi destek elde ediyorlar.

Peki buradan neler satın alabiliriz?
Ekmek, yoğurt, yumurta, sucuk, kavurma, beyaz peynir, kaşar, urfa peyniri, örgü peynir, ayran tereyağı, zeytinyağı, doğal zeytinyağlı kalıp sabun şuan aklıma gelenler. Zaten altta da linkini vereceğim ve neler üretip sattıklarına oradan da bakabilirsiniz.

Satış yerleri neresi?
Sitede yazdıklarına göre sadece İzmir’de 4 tane satış yerleri bulunmakta bunlar da Foçada, Bucada, Karşıyaka adliyesinde, İzmir adliyesinde bulunmakta. Bana en yakını Karşıyaka adliyesinin önündeki olduğu için oradan birkaç ürününü alıp deneme fırsatı buldum. En azından Karşıyaka’ daki Pazar günü hariç hergün açık oluyor. Ürünler günlük olarak her sabah geliyor. Bu yüzden tazeliğinden pek şüphe duymuyorsunuz. Eğer sabah gitmişseniz mutlaka önünde sıra oluyor. Genellikle yaşlı teyze ve amcaları bulabilirsiniz önünde :)

Hangi ürünler iyi?
Hangi ürünleri alacağınız pek tabi ki size kalmış bir şey ama insanlar genellikle ne almak için sıraya giriyorlar ve ben neleri denedim ondan bahsedeceğim.

Çünkü insanların orada sıraya girmelerinin tek bir nedeni var ki, taze ve doğal yumurta yiyebilmek. Yazın yumurta sınırlı sayıda oluyordu ve insanlara tek bir paket 10’lu yumurta veriliyordu sadece. Kış geldiğinden beri 30’lu kolilerden alabiliyorsunuz. Kime sorsam yumurtasının daha doğal olduğunu söylüyor. Tam %100 doğal köy yumurtası değil burada satılanlar ama daha güvenilir ve sarısı koyu sarı yumurtalar arıyorsanız Foce yumurtalarını tavsiye ederim.

İnsanların sıraya girmelerinin diğer nedeni ise yoğurt. Doğal kaymaklı yoğurt yazıyor kutuda ama üzerinde gel gelelim tül gibi ince bir kaymak bile yok. Bildiğimiz kaymaksız yoğurt. Yaklaşık 5 ay önce aldığımda kaymak vardı üzerinde ve fiyatı piyasaya göre daha uygundu ama artık kaymaksız çıkıyor. Yoğurtlarının kıvamını evde yapılanlar gibi biraz cıvık buluyorum. Galiba insanlar da bu yüzden alıyorlar, daha doğal olduğunu düşündükleri için. Ama biz ailecek artık memnun olmadığımız için yoğurt almıyoruz buradan.

Kullandığımız diğer bir ürün tereyağı. Tereyağları yaklaşık yarımşar kiloluk silindir halinde satılıyor. Bu güne kadar 3 kere tereyağı aldık Foce’den. Her zaman çıkmıyor, şansınıza denk gelirseniz alıyorsunuz. İlk aldığımızda çok beğendik, ikincide ise pütür pütürdü ve biraz tuzluydu ama son aldığımızda pütürlü hali gitmişti ve tadı tuzu yerindeydi. Yani şansınıza kalmış diyeceğim yine :)

Zeytinyağı, bir kere küçük bir şişe denemek için aldık. Yediğimiz diğer yağlardan farklı yok. Keskin bir kokusu yok, yemeklerde rahatsız eden bir tadı yok. Çünkü biz kokan, yemekte ağır tadı olan yağları yiyemiyoruz. O yüzden biz beğendik Foce zeytinyağını.

Beyaz peynir, marketlerden satın alınan hazır kutulardaki beyaz peynirlere benziyor, fazlaca tuzlu olduğunu düşünüyorum. Ve ben pek sevemedim o yüzden.

Kaşar peyniri, hep daha doğal dedikleri için bir kaç kere aldık ama kaşar peynire karşı aşırı bir sevgimiz olmadığından artık almıyoruz. Markettekilere göre biraz daha sert ve parlaklığı az.

Urfa peyniri, kaşar peynirinden tek bir farkı varsa o da daha parlak olması galiba. Ne tadında ne tuzunda kaşardan daha farklı bir yanını görmedim ben. Farkı anlamak için ikisini aynı anda yemek lazım galiba zira fiyatları bile aynı.

Ekmek, yuvarlak kepekli ekmek satıyorlar. Fırından almış gibi sıcak ve taze bulmuyorum ben. Ekmeği her gün fırından aldığımız için sadece bir kere aldık ve çok beğenmedik.

Bizim ailecek kullandığımız ürünler bunlar, birçoğunu denedik. Herkesin damak tadı farklı sonuçta, sizler de deneyip karar verin isterim.

Bütün bunların yanında küçük bir eleştiri yapmak istiyorum. İnsanlar önünde kuyruk oluyor, sıralara giriyor diye günaşırı zam yapa yapa bıktırdılar. Mesela 30’lu yumurtayı, yazın 7 liraya alırken kış geldi geleli 10.50 liraya alıyoruz. Her ürüne 2-3 kere zam geldi üç ayda.

Foce’nin sitesini incelemek isterseniz şuraya tıklayabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder