2 Aralık 2013 Pazartesi

Tırnaklarımı nasıl kesip sekillendiriyorum?


Uzun tırnağı sevsem de öyle sonsuza kadar uzatmıyorum, belli bir uzunluktan sonra özellikle de oje sürmemişsem çirkin görünmeye başlıyor. Mesela resimdeki uzunluk bana fazla geliyor.

Tırnaklarımı kesmeden önce bütün malzemelerimi yanıma alıyorum. Ben keserken normal boy bi tırnak makası, şekillendirirken normal boy bir törpü ve sonrasında da nemlendirmek için bir adet krem kullanıyorum. Başlıkta nasıl manikür yapıyorum yazmadım, çünkü manikür yapmıyorum esasında. Tırnaklarımın etleri çok fazla olmadığı ve bu güne kadar kesmediğim veya ittirmediğim için uzamıyorlar ve sertleşmiyorlar. Manikür adına tek yaptığım şey tırnaklarımı kesmek ve törpülemek oluyor bu durumda. Tırnak etlerini kesmediğim için manikürün vazgeçilmezi olan sabunlu suda bekletmek kısmını da atlıyorum. Evet tırnaklarım yumuşadığında kesmesi daha kolay oluyor ama törpülerken istediğim sonucu almıyorum.
İlk adım olarak tırnaklarımı kesiyorum. Öyle çok dipten değil, yine uzun olacak şekilde kesiyorum, törpülerken biraz daha kısalacaklar. Düzgün bir şekilde kesmeye uğraşmıyorum çünkü törpülerken istediğim formu ben vereceğim. Nasıl kestiğimin bir anlamı olmuyor yani.

İkinci adım olarak törpülemeye geçiyorum, bunun için metal bir törpü kullanıyorum. Ben tırnaklarımı küt kullanmayı seviyorum. Hiç yuvarlak tırnak kullanmadım bu güne kadar, hep küt kullandım. Elime daha çok yakıştığını düşünüyorum. Birazcık da kenarlarını törpüleyip istediğim formu veriyorum. Törpülerken hep denildiği gibi tek yöne değil, ileri geri her iki yöne de törpülüyorum. Sanırım bu benim el alışkanlığım.
Son olarak ellerimi sadece suyla yıkadıktan sonra herhangi bir el kremini sürüyorum. Ben bir süredir aleo veralı olduğu için rossmandan aldığım bu kremi kullanıyorum. Ellerimde değişik kadifemsi bir his bırakıyor. Ama bitince tekrar almayacağım çünkü yumuşatması ancak elimi yıkayıncaya kadar sürüyor.
Bunların dışında tırnaklarımı on günde bir törpüleyip yeniden şekillendiririm ancak bu sefer kesmem. Tırnaklarımı ise ancak iki ayda bir keserim. Ara ara yaptığım törpülemeler sayesinde sürekli kesilmek istemiyor tırnaklarım.


Benim tırnak kesim ve şekillendirmem böylece son buluyor. Aslında herkesin her tırnak kestiğinde yaptıklarından farklı değil. Toplamda 10-15 dakikadan fazla sürmüyor.  

0 yorum:

Yorum Gönder