3 Aralık 2013 Salı

Bas agrısına nane yağı ve masaj


Merhabalar,

Strese bağlı olarak bir aralar başımın sürekli ağrıdığı dönemler olmuştu. Şimdi de maalesef arada tekrar ediyor. Özellikle malum dönem öncesinde başımla beraber bütün kemiklerim de ağrıyor. Bu ağrı epeyce şiddetli oluyor, ancak yatarsam bazen geçiyor bazense ertesi güne devam ediyor. İşte ben bu başımın sürekli ağrıdığı dönemlerde birçok denemeden sonra kendimce bir yöntem keşfettim.
Nanenin nefes açıcı bir etkisinin olduğunu hepimiz biliyoruz. Ben de naneden daha etkili olabileceğini düşünerek nane yağını(esans) kullanmaya başladım. Başım hafiften ağrımaya başladığında hemen şakaklarıma, iki kaşımın ortasına ve burnuma nane yağından parmak ucumla azıcık alıp masaj yapar gibi sürüyorum. Ama bazen ağrı o kadar şiddetli oluyor ki o yaptığım işlem o kadar işe yaramıyor işte o zamanlarda boynuma masaj yapıyorum. Boyun kökümdem saçlarımın içine kadar parmaklarımla masaj yapıyorum. Bazen de anneme yaptırıyorum. Başkası yaptığında benim için masaj hep daha etkili oluyor. Bazen masajı nane yağıyla yapıyorum. Benim için en iyi yöntem nane yağı ile masaj, bunu yaptıktan sonra baş ağrım geçmeye başlıyor.
Başım ağrıdığında yaptığım başka bir şey daha var. O da çörek otundan bir miktar küçük bir bezin arasına koyup birbirine sürtmek ve onu koklamak. Kesinlikle nefes açıcı bir etkisi var. Hafif baş ağrılarımı sadece bu şekilde geçirdiğim oluyor.

Ağrı kesici almak en etkili yöntem olsa da, ilaç kullanmayı sevmediğim ve kolay kolay ilaç kullanmadığım için başım ağrıdığında ağrı kesici almak aklıma bile gelmiyor. Hemencecik bunları yapıyorum, baş ağrımdan kurtuluyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder