10 Temmuz 2014 Perşembe

Ev Yapımı Erik Marmelatı


Bu aralar tembelliğim üzerimde, bloga yazı yazmaya üşeniyorum, kendime bakmaya üşeniyorum, oje sürmeye üşeniyorum. Mecburi haller dışında bir şey yapmak istemiyor canım. Yaz geldiğinden beri böyleyim, sanırım beni bu sıcak havalar mahvetti. Üzerimdeki bu ölü toprağını atmanın zamanı geldi deyip kendimi zinde olmaya programlasam da yine eski halime dönmem uzun sürmüyor. Siz de böyle misinin bu yaz günlerinde? Yine de sizler için çok güzel ve bütün kış tüketebileceğiniz bir marmelat tarifi vermek istiyorum. Bunun için malzemelerle başlayalım.
Malzemeler
-4 kilo erik (biz içi, dışı kırmızı tadı ekşi olan bir erikten yaptık, adını bilmiyorum. Aynısını istediğiniz kırmızı erikle yapabilirsiniz, tarifi değiştirmeden)
-yarım kilo şeker ( şekerli sevenler daha da arttırabilir)
-1 tatlı kaşığı limon suyu
-1 su bardağı su
Yapılışı
Eriklerimizi iyice yıkayıp, çekirdeklerini çıkarıyoruz. Dikkat edin çekirdekleri kalmasın, çünkü robottan geçirip erikleri küçük parçalara ayırmamız gerekiyor. Biz bunu biraz daha taneli kalsın diye kıyma makinasında çekerek yaptık. Tabi ki pişince taneler kayboluyor ama kıyma makinasında çekmesi hem daha hızlı hem de daha kolay oluyor. Erikleri ufak parçalara ayırmazsak hem daha çok su kullanmamız gerekiyor hem de pişmesi uzun sürüyor. Eğer parçalayacak bir alet yoksa suyunu arttırıp, süreyi uzatarak yine marmelat yapabilirsiniz.
Tencereye suyu koyup üzerine de çekilmiş erikleri ekleyip ocakta kaynayana kadar yüksek ateşte, kaynadıktan sonra da şekerini ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz. Süreyi tam olarak söyleyemesem de yaklaşık olarak 45 dakikaya yakın pişip kıvamlı bir hal alıyor erikler. Piştiğinde içine limonumuzu ekleyip bir 5 dakika daha ocakta tutuyoruz ve marmelatımız hazır oluyor.
Artık marmelatı kavanozlara koyup, ağzını sıkıca kapatarak(hava almayacak şekilde) bütün bir kış yiyebilirsiniz. Bu marmelatı sos olarak dondurmalara, ayrıca kurabiyelere çok yakıştırıyorum.

Eğer siz de yaparsanız fotoğrafını çekip benimle paylaşmayı unutmayın lütfen. Şimdiden herkese afiyet olsun.

Yorum bırakırsanız ve bloguma üye olursanız çok sevinirim :)
Instagramdan ulaşmak için http://instagram.com/ojekalem
Pinterestten ulaşmak için http://www.pinterest.com/ojekalem/
Eğer bana e-mail ile ulaşmak isterseniz ojecini@gmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder