22 Mayıs 2014 Perşembe

Karsıyaka Çiçek Festivali


Ülke olarak, insanlık olarak zor günlerden geçiyoruz, Soma’da yaşananları ve yaşatılanları unutmayacağız. Soma’da bütün bu olaylar yaşanırken tomalarla polislerle saldıranları hatta kraldan çok kralcıların yaptıklarını aklımıza kazıdık.

Bütün bunlar yaşanırken normal hayatımıza devam etmek zorundayız, içimiz buruk, her ne yaparsak yapalım aklımızın bir köşesinde hala Soma var ancak hayat ve zaman çok çabuk akıyor ve yaşamaya devam ediyoruz.

İzmir Karşıyaka’da yaşayanlar bilirler ki bahar geldiğinde, her mayıs ayında meşhur Bostanlı pazarının olduğu alanda çiçek festivali yapılır. Özellikle de Bayındır’dan gelen çiçekçilerle her yer çiçeklerle donatılır. Hem bu güzellikler sergilenirken hem de satışları yapılır. 50 kuruştan 500 liraya kadar çeşitlilikte çiçekler bulunur. Bu sene festival 16 mayıs-19 mayıs arası yapıldı ve ben de çiçekleri çok seven birisi olarak her sene olduğu gibi yerimi aldım çiçeklerin arasında. Bu sene dört gün boyunca konserler de olacaktı ama acımız ve kaybımız büyük ve hiç birimiz böyle bir zamanda eğlenemeyeceğimiz için iptal oldu.





Sizler için birkaç fotoğraf çektim festivalden. Çiçeklerin arasında kendimi kaybettim ancak dikecek yerimiz olmadığı ve evimizde yeterince(hatta biraz fazlaca) çiçek olduğu için bu sene kendimize hakim olduk annemle birlikte ama yine de bir tane küpe çiçeği aldık. Fotoğrafta gördüğünüz küpe çiçeğini 1 liraya aldık ve evdeki boş bir saksıya diktik. Geçen senelerde aldığımız küpe çiçeklerini yaşatamamıştık bakalım bu sefer ne olacak.




Bu festivali daha önce haber vermek isterdim ve hepiniz görün isterdim ancak bir süredir yazı yazmak içimden gelmiyor, bütün kelimeler anlamsız. Umarım bu günleri unutmayız ve dersler çıkarırız ülke olarak.




Ortancalar ne güzel açmışlar,


Aşağıda minik limonları gördünüz mü? :)


ve kaktüsler 200-300 lira arasındaydı, biraz pahalı galiba :) ben de evde ufaktan yetiştiriyorum. Bu boylara gelmesine daha çok var...


Daha önce ananas ağacı görmediyseniz, ben de ilk kez canlı canlı gördüm :)








Aşağıdaki güllerin adı sihirbaz gülüymüş, daha önce de görmüştüm, farklı renkleri de var.



Yorum bırakırsanız ve kanalıma üye olursanız çok sevinirim :)
Instagramdan ulaşmak için http://instagram.com/ojekalem
Pinterestten ulaşmak için http://www.pinterest.com/ojekalem/
Eğer bana e-mail ile ulaşmak isterseniz ojecini@gmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder