6 Mayıs 2014 Salı

Pasaport Çıkarmak


Merhaba arkadaşlar,

Bugün size pasaport çıkarma maceramı anlatacağım. Nereye gittiğim konusunu daha sonra inşallah gerçekleşirse anlatmak istiyorum. Bugünlük sadece pasaport çıkarırken yaşadıklarıma değinmek istiyorum.

İlk olarak pasaport için elimizin altında internet varken e-pasaporttan faydalanmak istedim. E-pasaport nedir dediğimizde pasaport için gerekli belgeler, harç miktarları, aklımıza gelen soruların cevaplarını bulabileceğimiz bir site ve en önemlisi de pasaporta başvurmak için randevu merkezi diyebilirim. Eğer kalabalık bir şehirdeyseniz ve sıra beklemek istemiyorsanız mutlaka internetten randevu alın derim. Ancak pasaporta başvurmak istediğiniz tarihten en az iki hafta önce siteye girin, çünkü her daim ertesi güne randevu bulunmuyor. Ben en erken bir hafta sonrasına bulmuştum randevu tarihini.

Diyelim ki internetten başvurmayacaksınız akşama doğru kapanmadan giderseniz yine pek fazla insan olmayacaktır sırada. Benim randevum 15.30’daydı ve sırada 2 kişi vardı sadece.
Gerekli olan belgeleri getirip, harcı ve defter parasını yatırdıktan sonra gişeye gidip belgelerin tam olup olmadığını onaylatıyoruz ve parmak izi vermek üzere diğer bir sıraya giriyoruz. Bütün parmaklarımızın izi alındıktan sonra başka bir sıraya girip belgelerimizin bilgisayara kaydını yaptırıyoruz. İşte bundan sonra artık eve gidip beklemek kalıyor sırada.

Eğer pazartesi, Salı başvurduysanız aynı hafta içinde pasaportunuz gelecektir yoksa bir hafta sonraya kalıyor. Benim için ise pazartesi başvurmuştum ama memurun adresteki semtimi yanlış girmiş, o yüzden cumartesi günü elimde olacak olan pasaport buradaki postaneye sevk edildiği için pazartesi günü dahi alamadım. Ancak Salı günü alabildim pasaportumu.

Benim vaktim olduğu için çok fazla takılmadım bu konuya ama oradaki memurun adresimi yanlış girmesi yüzünden 2-3 gün fazladan beklemek zorunda kaldım.


Siz siz olun bugünün işini yarına bırakmayın :)

e-pasaport için site: https://epasaport.egm.gov.tr/


Yorum bırakırsanız ve kanalıma üye olursanız çok sevinirim :)
Instagramdan ulaşmak için http://instagram.com/ojekalem
Pinterestten ulaşmak için http://www.pinterest.com/ojekalem/
Eğer bana e-mail ile ulaşmak isterseniz ojecini@gmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder