11 Nisan 2015 Cumartesi

Biri Tiyatro mu Dedi



Malumunuz 27 Mart Dünya Tiyatro Günü geldi geçti, biz de bunun nimetlerinden faydalandık, pek bir güzel oldu :)
1 haftada 7 oyun izlemiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum(sonuncuyu bugün izleyeceğim:)). Bu yüzden sizinle de oyunları birazcık da olsa paylaşmak, önermek ve fikir vermek istiyorum. İzlediğim oyunlara gelecek olursak sırayla


  • Kadın İsterse
  • Bazı Aşklar
  • Çanakkale Savaşı Hikayeleri-Sunay Akın
  • Suç ve Ceza
  • Vatan Kurtaran Şaban
  • Bedeli Ödenmiştir
  • Oyunun Oyunu
  • Ben Feuerbach
  • Kadın Sığınağı
Biliyorum 9 oyun oldu, ilk izlediğim oyun dünya kadınlar gününe özeldi ve yazmazsam olmazdı. Çünkü içlerinde en beğendiğim oyun Kadın İsterse oldu desem yeri var.

Aşağıda oyun hakkında bilgi ve fikirlerime ulaşabilirsiniz. Merak etmeyin oyunu anlatmayacağım, spoiler yok yani :)



Kadın İsterse, İstanbul Jest Tiyatrosundan çok çok çok güldüğüm bir oyun oldu. Toprak kavgası yüzünden birbirine düşen kocalarını yola getirmek için toplanan kadınlar neler neler yapıyor. Bütün bunlar olurken hükümeti eleştirmeyi unutmamışlar. Bol gülmeli, çok alkışlı, müzikli, şarkılı, eğlenceli, nasıl bittiğini anlamayacağınız bir oyun, şiddetle tavsiye ediyorum J



Tiyatro Salt’tan Bazı Aşklar, eski sevigilileriyle otel odasında buluşan bir adamın belki günah çıkarma, belki konuşarak geçmişi anmasını izliyoruz oyun boyunca. 4’ü de birbirinden farklı sevgilisiyle tam da evlenmek üzere buluşuyor ve onlarla sohbet edip geçmişi anıyor. Güldüren bir oyun değildi belki ama hepimiz zaman zaman eski ilişkilerimizi merak etmiyor muyuz?



Sunay Akın’ın muhteşem anlatımıyla Çanakkale Zaferi’nden insan hikayeleri dinliyoruz oyun boyunca, resimler eşliğinde, sanki o anı tekrar tekrar yaşıyormuşuz gibi tüylerimiz diken diken oluyor. Aslında çok yakından tanıdığımız insanların hikayelerinin ne kadar enteresan olduğuna şaşıracaksınız. Sanırım Sunay Akın’ın Çanakkale Zaferi ile ilgili hikayelerini internette de bulabilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ediyorum



Suç ve Ceza, Dostoyevski’nin romanından uyarlama bu tiyatro derin anlamlar içeriyor. Evet kitabı okumadığım için ne kadarlık bir bölümü oynadılar bilmiyorum ancak, oyunculuk görmek, düşünmek istiyorsanız gitmelisiniz. Zira gittiğim en kalabalık oyundu, insanlar ayakta kaldı. Oyun Yabancı Sahne oyuncuları tarafından sergilendi.



Vatan Kurtaran Şaban, Haldun Taner’in kitabından uyarlanmış, tapu kadastroda müdürken, kültür müsteşarlığına atanmış Şaban’ın sanata bakış açısını irdeliyor oyun. Resime, baleye, tiyatroya, sinemaya olan bilgisi ya da bilgisizliğiyle oyun boyunca güldürüyor, birkaç durağan sahne dışında eğleneceğinizi düşünüyorum. Ayrıca Haldun Taner’in 100. yaşını bu oyunla kutluyor Kabare Dev Aynası.



Ankara Ekin Tiyatrosu tarafından sahnelenen Bedeli Ödenmiştir Gezi olaylarına değiniyor, hafiften hükümeti eleştiriyor, güldürürken düşündürüyor. Tiyatrocu iki arkadaşı konu alan bu oyunda bazı durağan sahneler var ama genellikle izlerken sıkılmayacağınız bir oyun bana göre.



Oyunun Oyunu, aynı oyunu 3 kere ama farklı açılardan izlemeye ne dersiniz? Hemen sıkılırım diye düşünmeyin çünkü çok çok eğlenceli sıkılmadan aynı oyunu 3 kere de olsa izleyeceğiniz bir oyun bu J ne çok oyun dedim?? Ama dedim ya bu oyunun oyunu. İzmir’deyseniz lütfen mutlaka izleyin, her cumartesi Ziya Gökalp sahnesinde ücretsiz oynanıyor, üstelik de son 2 oyun. Koşarak gidin J



Ben Feuerbah, Tiyatro 4 ekibi tarafından Bostanlı’da tiyatro günleri kapsamında sahnelenen son oyundu. Tam bir performans tiyatrosuydu. Oyunun içine girmesi zor ancak, muhteşem bir oyunculuk izlediğiniz için sizi oyundan çıkmaktan alıkoyan bir tarafı da var. Tiyatroya geri dönmeye çalışan eski bir tiyatrocunun iç dünyasının dışa vurumunu izliyorsunuz oyun boyunca.

Ve tiyatro haftası gösterilerinden bir hafta sonra izlediğim diğer oyun ise Kadın Sığınağı oldu.



Kadın Sığınağı, İzmir Ziya Gökalp Sahnesinde her cuma ücretsiz izleyebileceğiniz oyunlardan bir tanesi, aslında artık son gösterimleri olabilir çünkü son 3 oyun kalmıştı ben gittiğimde. Kadın sığınağı gerek oyuncu kadrosunun çok fazla olması nedeniyle gerekse oyunun çok çok klişe ve basit metinlerle dolu olması nedeniyle fazlaca sıkıldığım bir oyun oldu. Kadronun geniş olması ve her birinin hikayelerine yer verilmesi nedeniyle oyuncular birer kere parlayıp sönüyor diyebilirim. Evet gerçek hayatta sıkça karşılaştığımız hayat hikayeleri vardı ama metin bana göre bolca gereksiz replikle doluydu... İki perdeden oluşan oyun 2 saate yakın sürüyor. 

Dolu dolu tiyatroyla geçirdiğim bir hafta ve ben tiyatroya doymuş bir şekilde yeni oyunlara gitmeyi dört gözle bekliyorum :) İçlerinde gittikleriniz ve beğendikleriniz var mı peki? ve oyun tavsiyesi istiyorum mutlaka.


Yorum bırakırsanız ve bloguma üye olursanız çok sevinirim :)
Instagramdan ulaşmak için http://instagram.com/ojekalem
Pinterestten ulaşmak için http://www.pinterest.com/ojekalem/
Eğer bana e-mail ile ulaşmak isterseniz ojecini@gmail.com



0 yorum:

Yorum Gönder